Aanbevelingen

 

Guy van Liemt RM, Examinator SRM opleidingen
Expert Marketing, Branding & Communications Professional. Special topics: Purpose & Happiness

Algemeen eindoordeel: 8

Klaas laat zien hoe het moet. Jammer dat hij pas was waar hij was op moment dat hij de scriptie moest inleveren anders was het overall aardig richting de 9 gegaan.

Cijfer scriptie: 5

Het cijfer dat is gegeven voor de vorm en de inhoud van de scriptie.
Te veel procesbeschrijving, wel goede aanzet maar smeekte om meer…. :-).

Cijfer toelichting scriptie: 9

Briljante toelichting, omdat in de presentatie inhoudelijk duidelijk is gemaakt wat de merkidentiteit is, hoe het internal branding traject is opgepakt en wordt doorgevoerd, dat gebaseerd op intern onderzoek naar waarden, dat resulteert in de nieuwe why & het merkhuis, en de marsroute / spoorboekje naar de toekomst toe. Je voelt dat het gaat gebeuren.

Cijfer kennis en inzicht behandelde theorie: 9

Het cijfer dat wordt gegeven voor de kennis en inzicht van de behandelde theorie van het opleidingsprogramma verwerkt in de scriptie en getoond in het adviesgesprek.
Klaas laat zien dat hij heel goed begrijpt wat het traject van een nieuwe positionering / merkidentiteit incl. why / purpose betekent hoe dit tot leven te brengen intern en mensen met je mee te krijgen (soms dingen doen, beter achteraf vergiffenis dan vooraf toestemming) en de doorvertaling naar kerncompetenties (HR) is ronduit briljant. Ook de gewone buurman als vertaling van de archetype (every man).

Cijfer presentatie eindopdracht: 9

9,00 is het cijfer dat is gegeven voor de presentatie van de scriptie.
Enthousiast, deskundig, betrokken, durf kortom Klaas heeft on top of the game gepresenteerd vanuit een visie en het merk Domesta zelf :-). Daarnaast maakt Klaas het toch heel concreet, doet veel zelf en schakelt niet onnodig dure adviseurs in.

Technisch gezien is dit niet helemaal een aanbeveling, maar ik vond hem te vleiend om hem niet te vermelden :). 

Martijn Boer, Manager Wonen, Domesta, 3 januari 2014

“Ik heb Klaas de afgelopen jaren leren kennen als een gedreven en enthousiaste collega die zijn waarde voor de organisatie als communicatieadviseur al snel had bewezen. Klaas is een professional die in staat is om strategie en operatie op een goede wijze te combineren; altijd nadenken over de samenhang en onze (strategische) doelen, maar vooral gewoon doen en de zaken pragmatisch regelen. Met zijn creativiteit en humor is Klaas een geweldige aanvulling op ons team en blijft werken, ook als er calamiteiten zijn of zaken anders lopen dan gedacht.”

Ilona Keen, Communicatie, Domesta, 2 december 2012

“Klaas heb ik bij Domesta leren kennen als een enthousiaste communicatieadviseur. Ondanks dat hij geen ervaring had binnen de corporatiebranche, had hij weinig tijd nodig om zich in te werken en kon hij hierdoor al snel op volle sterkte meedraaien. Hij is zeer initiatiefrijk, brengt leven in de brouwerij en neemt zowel een adviserende- als uitvoerende rol op zich. 

Hij heeft een frisse blik op de organisatie, signaleert snel verbeterpunten en pakt deze indien mogelijk op. Samenwerken in een team vindt hij belangrijk, zodat gezamenlijk voor een optimaal resultaat wordt gegaan. Ook heeft hij laten zien dat hij een goede coach is en helpt graag het team mee zich verder te ontwikkelen.”

Karlijn Vos, Communicatieadviseur Antennebureau, Agentschap Telecom (Ministerie EL&I), 24 juni 2011

“In de twee jaar dat ik werk bij het Antennebureau, heb ik Klaas leren kennen als een flexibele, daadkrachtige collega met een neus voor signalen uit de omgeving en oog voor trends in het communicatievak.

Klaas’ omgevingssensitiviteit uit zich onder andere in de professionaliteit en deskundigheid waarmee hij zijn rol als adviseur vervult. Hij vertaalt lastige materie over oa gezondheidseffecten van antennes en het uitbreiden van mobiele netwerken op een heldere (en ook voor mij begrijpelijke) manier en krijgt daarbij regelmatig te maken met bezorgde burgers en actiegroepen.

Daarnaast heb ik bewondering voor de professionele manier waarop Klaas online communicatieactiviteiten aanpakt. Hij heeft een belangrijke bijdrage geleverd aan de ontwikkeling van onze nieuwe site en de implementatie van social media.

Social mediatrends volgt hij op de voet, waarbij hij steeds een goede vertaalslag weet te maken van deze trends naar ons werkveld. Hij heeft mij zelfs aan het twitteren gekregen!”

Rogier Brink, Coördinator Antennebureau, Ministerie van Economische Zaken, Agentschap Telecom managed Klaas at Agentschap Telecom, 27 juni 2011

“Klaas viel op tijdens een sollicitatieprocedure waarvoor hij op basis van CV eigenlijk veel te licht (jong) was. Maar door de volwassen manier waarop hij zichzelf presenteerde en de natuurlijke omgang met ingewikkelde communicatie-issues konden we niet om hem heen.

En die verwachting is volledig uitgekomen. In korte tijd wist hij zich te manifesteren als een gedegen adviseur, met een grote voorliefde voor de moderne communicatiemethoden. En daarnaast een leuke medewerker met lekker wat relativeringsvermogen. Mijn beste medewerkerskeus tot nu toe als leidinggevende. Het ligt voor de hand dat hij een prachtige communicatiecarrière voor zich heeft.”

Ronald van der Graaf, Algemeen Secretaris Kennisplatform Elektromagnetische velden en Gezondheid, managed Klaas at Kennisplatform, 8 augustus 2010

Klaas vormt een waardevolle speler binnen het team. Hij wordt gewaardeerd door de Voorzitter van het communicatieforum (CF) en de algemeen secretaris van het Kennisplatform. Hij is enthousiast en energiek. Hij is initiatiefrijk, enthousiast en denkt mee met anderen. Hij is goed in WEB2.0 zaken en daar erg enthousiast over. Ook bij het CF heeft hij de sociale media geïntroduceerd. Hij heeft de website goed en helder herzien en daarbij zijn voorstellen communicatief goed onderbouwd.